یادگیری لغات تافل

 داشتن دامنه‌ی  لغات انگلیسی گسترده برای قبولی در هر آزمونی از کنکور تا آیلتس یک مزیت بزرگ است. اما چگونه می‌توانید لغات انگلیسی یاد بگیرید، تا با موفقبت در این آزمون‌ها نمره قبولی بگیرید؟ 

روش‌های بسیاری برای یادگیری لغات انگلیسی وجود دارد. در ادامه به چند روش موثر در یادگیری زبان انگلیسی می‌پردازیم.

1- به سرگرمی های مورد علاقه خود بپردازید.

در اوقات فراغت خود به چه کاری مشغول می‌شوید؟ مطالعه می‌کنید؟ یا به تماشای فیلم و سریال می‌پردازید؟

موسیقی، سریال، فیلم، کتاب و . . .  امروزه با وجود اینترنت در هر زمینه‌ای می‌توانید بدون هزینه‌ای به محتوای انگلیسی دست پیدا کنید. به علایق خود بپردازید و همچنان انگلیسی خود را تقویت کنید.

2- به انگلیسی بنویسید.

اهل نوشتن هستید؟ تاکنون از زندگی روزمره خود چیزی نوشته اید؟ نوشتن از لذت‌بخش‌ترین و زیباترین تفریحاتی است که هر آدمی حداقل یک بار طعمش را چشیده. لازم نیست داستایفسکی باشید تا از این نعمت به وجد آیید. خودکار و کاغذی بردارید و از همین امروز شروع کنید. از کارهای روزمره گرفته تا خاطرات هرچه به فکرتان می‌رسد. لازم نیست حقیقت محض باشد فقط بنویسید.

کم کم شروع کنید به انگلیسی نوشتن. این کار باعث می‌شود تا از لغات جدیدی که یادگرفته‌اید به خوبی در ذهنتان تثبیت شود.

3- ساختار جمله را یاد بگیرید.

اسم، فعل، ضمیر، صفت، قید و . . . با همه آشنا شوید و سعی کنید هر کدام را به درستی و با دقت انتخاب و استفاده کنید.

4- به پادکست ها گوش کنید.

گوش دادن به محتوای انگلیسی نه تنها باعث افزایش دامنه لغات شما می‌شود بلکه لیسنینگ شما را نیز بسیار تقویت می‌کند. پادکست‌ها در موضوعات بسیاری وجود دارند. موضوع مورد علاقه خود را مشخص کنید و به آن بپردازید.

5- لغات را یادداشت کنید.

هر لغت جدیدی که یاد می‌گیرید را یادداشت کنید. یادداشت کردن باعث می‌شود تا کلمه جدید را زودتر به خاطر بسپارید و دیرتر فراموش کنید.

6- از کتاب‌های یادگیری لغات استفاده کنید.

استفاده از کتاب‌های یادگیری لغات همیشه از بهترین گزینه‌های یادگیری بوده اند. این کتاب‌ها در سطح‌های مختلف موجود هستند و به شما کمک می‌کنند تا در مدت زمان معینی، لغات مورد نظر را با مثال‌ها و مترادف‌ها یاد بگیرند.