در این مجله به شما نکاتی را آموزش می‌دهیم که بتوانید هر چه زودتر به سطح مطلوبی در زبان‌های خارجی برسید.

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

بهترین منابع آزمون یوس

مختصری دربازه‌ی آزمون یوس

اولین چیزی که باید در مورد امتحان یوس در ذهن داشته باشیم این است که این آزمون مانند آزمون های دیگری که در دوران تحصیل با آن‌ها مواجه شدیم نیست و منابع و کتاب‌های مضخصی به عنوان منبع معرفی نمی‌شود.

 

مقاله پیشنهادی:  هر آنچه از آزمون یوس باید بدانید

 

آزمون یوس بیشتر برای تعیین سطح استعداد شما طراحی شده است.

سؤالات مربوط به هوش از دیگر بخش‌ها بیشتر است و نشان دهنده‌ی اهمیت آن است.

پس برای اینکه این آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارید باید علاوه بر آمادگی علمی، از آمادگی جسمی و همچنین آرامش ذهنی نیز برخوردار باشید تا از نهایت هوش و استعداد خود استفاده کنید. همچنین در ایران موسسه‌های زیادی هستند که با برگزاری کلاس‌ها و دوره‌ها به متقاضیان این آزمون کمک می‌کنند تا نمره قبولی را کسب کنند. در ادامه چند کتابی که به عنوان منبع آموزشی می‌توان استفاده کرد را معرفی می‌کنیم.

منابع آزمون یوس

1- کتاب آزمون هوش یوس ۲۰۱۶

مهمترین بخش آزمون یوس هوش است این کتاب توسط انتشارات metropol yayinlari منتشر شده است. می‌توانید. این کتاب شامل ۲۹۰ موضوع از تست هوش یوس و ۲۶۱۰ سوال از سوالات آزمون هوش یوس است. که برای قبولی در آزمون یوس می‌تواند منبعی مناسب باشد.

 

مقاله پیشنهادی: 6 دلیل اساسی برای یادگیری زبان ترکی استانبولی

2- کتاب ریاضی آزمون یوس ۲۰۱۸ 

این کتاب را  نیز انتشارات metropol yayinlari منتشر کرده است که شامل ۷۶۵ مثال حل شده، ۳۶۰ تمرین، ۱۱۵۲ تست  و ۱۷۷ سوال از آزمون یوس با حل آنها است. بیشتر مطالب کتاب در دوره‌ی دبیرستان کشور خودمان تدریس شده است مثل اعداد، مثلثات۱و ۲، حد، مشتق، توان، رادیکال، انتگرال نامعین و …

این سؤالات از تست‌های کنکور آسان‌تر ولی هوشمندانه‌تر است. بیشتر خلاقیت شما در حل مسئله را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

3-  کتاب هندسه آزمون یوس ۲۰۱۸

این کتاب نیز توسط انتشارات metropol yayinlari منتشر شده است.

این کتاب شامل ۵۲۷ مثال حل شده، ۳۲۴ تمرین، ۹۷۱ تست  و ۱۳۲ مثال از آزمون یوس با جواب آنها است.

هندسه بخش مهمی از بخش ریاضی آزمون یوس را تشکیل می‌دهد. این کتاب، کتاب جامعی است که برخی مطالبی که در آزمون نمی‌آید را نیز پوشش داده است. از سرفصل‌های این کتاب می‌توان زوایا، مثلثهای خاص، تشابه میان مثلثها، مستطیل و مربع و … را نام برد.

۲۸ مهر ۹۹ ، ۱۷:۲۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Andre Unana

هر آنچه از آزمون یوس باید بدانید

آشنایی با آزمون یوس yos

اگر به تحصیل در کشور ترکیه فکر می‌کنید احتمالا درباره آزمون یوس (YöS) شنیده اید و به دنبال چاره‌ای هستید. اگر می‌خواهید در مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های ترکیه به تحصیل بپردازید باید در آزمون YöS ترکیه شرکت کنید. این آزمون فقط برای اتباع خارجی است و مردم ترکیه در این آزمون شرکت نمی‌کنند. این آزمون به طور کل برای کسانی طراحی شده است که قصد مهاجرت به ترکیه برای ادامه تحصیلات خود هستند.

 

مقاله پیشنهادی: 6 دلیل اساسی برای یادگیری زبان ترکی استانبولی

 

آزمون یوس در ابتدا سراسری بود اما حال حاضر هر دانشگاه بطور مجزا امتحان را برگزار می‌کند. اگر در آزمون یوس یک دانشگاه پذیرفته شدید معنی اش این نیست که می‌توانید در سایر دانشگاه‌ها تحصیل کنید و هر دانشگاه آزمون YöS مختص خود را دارد.

معمولا دو هفته بعد از امتحان می‌توانید از نتیجه آزمون مطلع شوید. نتیجه آزمون عموما در وبسایت خود دانشگاه اطلاع رسانی می‌شود.

لازم به ذکر است که محل برگزاری این آزمون تنها در ترکیه نیست و در ایران هم امکان شرکت وجود دارد. شهرهایی مثل تهران، تبریز و ارومیه از برگزارکنندگان این آزمون هستند.

 

مقاله پیشنهادی: بهترین منابع آزمون یوس

جزئیات آزمون یوس

آزمون یوس شامل دو بخش هوش و ریاضیات و زبان ترکی استانبولی است. 

بخش اول که مربوط به هوش و ریاضیات است به طور کل 80 سوال است که 45 سوال آن مربوط به هوش و 35 سوال آن مربوط به ریاضیات است.

برای شروع یادگیری زبان ترکی می‌توانید به دوره آموزش زبان ترکی استانبولی مکتبخونه مراجعه کنید.

 

۲۷ مهر ۹۹ ، ۱۸:۱۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Andre Unana

برای مطالعه بیشتر

یادگیری بیشتر زبان‌های خارجی

استفاده از تجربه دیگران در در هر زمینه‌ای کمک می‌کند تا هرچه زودتر به هدف خود برسید. یادگیری زبان‌های خارجی نیز از این قاعده مستثنی نیست. شاید آشنایان و اطرافیان شما اطلاعات کاملی در این زمینه نداشته باشند ولی با جست و جو در فضای آنلاین می‌توانید مطالب مفیدی در این زمینه پیدا کنید. یکی از وبلاگ‌های مفیدی که به  تازگی در این زمینه شروع به فعالیت کرده e-routine است. این وبلاگ مطالب مفیدی در زمینه یادگیری زبان‌های خارجی ارائه می‌دهد که می‌تواند برای بسیاری مفید باشد.

این وبلاگ سعی بر آن دارد تا بهترین و نوین‌ترین روش‌های آموزش را معرفی کند و همچنین از پربازده‌ترین کلاس‌ها و دوره‌های آنلاین پرده بردارد.

۱۸ مهر ۹۹ ، ۱۵:۳۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Andre Unana